Załącznik do Uchwały Nr XX/164/2016 Rady Miejskiej w Wadowicach
z dnia 27 kwietnia 2016 r.
REGULAMIN CMENTARZY KOMUNALNYCH GMINY WADOWICE
§1
1. Na terenie Gminy Wadowice zlokalizowane są cmentarze komunalne:
a) Cmentarz Komunalny przy ul. Wojska Polskiego w Wadowicach,
b) Cmentarz Komunalny w Wysokiej,
zwane dalej „cmentarzami”.
2. Cmentarze, o których mowa w ust. 1 stanowią mienie Gminy Wadowice.
3. Zarząd nad cmentarzami może sprawować Wykonawca wyłoniony przez Gminę Wadowice w trybie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§2
1. Osoby przebywające na terenie cmentarzy zobowiązane są do zachowania ciszy, powagi oraz szacunku należnego zmarłym.
2. Obowiązek utrzymania czystości i porządku na terenie cmentarza należy odpowiednio do:
a) zarządcy cmentarza - na terenach nie zagospodarowanych dotychczas pod groby, na alei głównej, alejach pomiędzy kwaterami;
b) właścicieli, opiekunów lub dysponentów grobów - na pozostałych terenach.
3. Wszelkie nieczystości powstałe w wyniku porządkowania grobów i ich otoczenia należy składować w udostępnionych do tego pojemnikach na śmieci.
4. Na terenie cmentarzy niedozwolone jest:
a) przebywanie dzieci bez opieki osoby dorosłej,
b) przebywanie osób w stanie nietrzeźwości,
c) wprowadzanie psów bez smyczy, za wyjątkiem psa przewodnika (opiekuna) osoby niepełnosprawnej,
d) prowadzenie działalności handlowej,
e) umieszczanie reklam.
5. Niedopuszczalne jest bez pisemnej zgody zarządzającego cmentarzami:
a) samowolne ustawianie i montowanie ławek, płotków itp.
b) sadzenie drzew i krzewów;
6.Zarządzający ma prawo do usunięcia ławek, płotków itp., drzew i krzewów zamontowanych / nasadzonych bez jego pisemnej zgody.
7. Zarządzający nie odpowiada za szkody na grobach powstałe na skutek klęsk żywiołowych, czynników atmosferycznych, kradzieży i aktów wandalizmu oraz za rzeczy pozostawione bez nadzoru.
§3
1. Na teren cmentarzy uprawnione są do wjazdu, bez zgody zarządzającego, pojazdy służb technicznych lub służb porządkowych działających w ramach ręcznego oczyszczania miasta.
2.Wjazd na teren cmentarzy samochodami innymi niż wymienione w ust. 1 możliwy jest po wcześniejszym jego uzgodnieniu z zarządcą cmentarza.
3. Przedsiębiorcy świadczący usługi pogrzebowe mogą wykonywać powierzone im usługi po uzgodnieniu ich zakresu, daty i miejsca wykonania z zarządcą cmentarzy.
4. Wykonawcy robót kamieniarsko – budowlanych mogą sprowadzać sprzęt i materiały na teren cmentarzy oraz wykonywać zlecone im prace po uzyskaniu pisemnego zezwolenia zarządcy cmentarza.
5. Po zakończonych uroczystościach pogrzebowych oraz pracach kamieniarsko - budowlanych teren porządkuje Wykonawca.
§4
1. Opłaty za miejsca pod grób ziemny (duży, mały), lub miejsce pod grób murowany (duży, mały) oraz za przedłużenie okresu użytkowania grobu i miejsca rezerwowego pobierane są na okres 20 lat. Po tym czasie bez wezwania administratora cmentarzy należy ponownie wnieść stosowne opłaty.
2. W przypadku nie przedłużenia opłaty na następne 20 lat za miejsce pod grób kwalifikuje się on do likwidacji (art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, z późniejszymi zmianami - Dz.U.2000r. Nr 23, poz. 295). Likwidacja grobu będzie poprzedzona informacją na grobie i tablicy informacyjnej co najmniej na 3 miesiące przed terminem likwidacji.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Wadowicach Józef Cholewka
OPŁATY NA CMENTARZACH KOMUNALNYCH GMINY WADOWICE
Zarządzenie Nr 0050.826.2021.IR
Burmistrza Wadowic
z dnia 22 listopada 2021 roku
w sprawie ustalenia opłat cmentarnych
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 z późn. zm.), art. 4 ust. 1, 2 ustawy o gospodarce komunalnej (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 679 z późn. zm.) oraz uchwały
Nr XX/164/2016 Rady Miejskiej w Wadowicach z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ustalenia regulaminu cmentarzy komunalnych Gminy Wadowice
BURMISTRZ WADOWIC
zarządza
co następuje
§ 1
Wprowadza się opłaty cmentarne na cmentarzach komunalnych zlokalizowanych na terenie Gminy Wadowice, w następujących wysokościach (kwoty netto):
1. Opłata za najem miejsca za pierwsze 20 lat od zawarcia umowy:
- za grób ziemny o długości 1,20 m - 120,00 zł
- za grób ziemny o długości 2,40 m - 300,00 zł
2. Opłata za przedłużenie najmu miejsca na następne 20 lat:
- za grób ziemny o długości 1,20 m - 140,00 zł
- za grób ziemny o długości 2,40 m - 350,00 zł
3. Opłata za przedłużenie najmu miejsca do 20 lat w przypadku drugiego pochówku do istniejącej mogiły ziemnej pogłębionej – opłata za rok:
- za grób ziemny o długości 2,40 m - 14,17 zł
4. Opłata za użytkowanie miejsca na okres 99 lat:
- za grób murowany 2 miejscowy - 1000,00 zł
- za grób murowany 4 miejscowy - 2000,00 zł
5. Opłata za wykonanie pochówku/dochówku do mogiły ziemnej:
- o długości 1,20 m bez obramowania - 215,00 zł
- o długości 1,20 m z obramowaniem - 315,00 zł
- o długości 2,40 m bez obramowania - 550,00 zł
- o długości 2,40 m bez obramowania – pogłębiony (2 miejscowy) - 810,00 zł
- o długości 2,40 m z obramowaniem - 740,00 zł
- o długości 2,40 m z obramowaniem – pogłębiony (2 miejscowy) - 1 095,00 zł
6. Opłata za wykonanie pochówku do grobu murowanego:
- 2 miejscowego - 300,00 zł
- 4 miejscowego - 300,00 zł
7. Opłata za sprzedaż piwniczki grobu murowanego:
- 2 miejscowej - 2 250,00 zł
- 4 miejscowej - 4 250,00 zł
8. Opłaty za korzystanie z Domu Przedpogrzebowego:
- wynajęcie chłodni (za 1 godzinę) - 3,80 zł
- wynajęcie sali ceremonii - 160,00 zł
Do powyższych opłat naliczony będzie należny podatek VAT wg. stawki obowiązującej w dniu pobierania opłaty.
§ 2
Burmistrz Wadowic może dokonać zmian wysokości opłat cmentarnych w przypadku uzasadnionym wzrostem cen materiałów budowlanych, usług lub technologią budowy grobowców.
§ 3
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Infrastruktury i Rozwoju.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
§ 5
Traci moc Zarządzenie Burmistrza Wadowic Nr 0050.512.2020.IR z dnia 27 października 2020 r.