Załącznik do Uchwały Rady Miejskiej w Biskupcu Nr V/27/2011 z dnia 24 marca 2011r.
REGULAMIN CMENTARZA KOMUNALNEGO W BISKUPCU
1. Cmentarz Komunalny w Biskupcu jest miejscem pochówku osób zmarłych bez
względu na ich narodowość, wyznanie, światopogląd i pochodzenie społeczne.
2. Cmentarz jest własnością Gminy Biskupiec i podlega nadzorowi przez Burmistrza
Biskupca.
3. Utrzymanie porządku oraz prowadzenie spraw organizacyjnych na cmentarzu należy
do Administratora cmentarza.
4. Za korzystanie z cmentarza stosuje się opłaty ustalone przez Burmistrza Biskupca.
5. Pochówki odbywają się codziennie w godzinach od 6.00 do 20.00. W szczególnie
uzasadnionych przypadkach za zgodą Administratora terminy te mogą ulec zmianie.
6. Na terenie cmentarza bezwzględnie zakazuje się:
a) zakłócania ciszy, porządku i powagi miejsca
b) wysypywania śmieci poza miejscem wyznaczonym
c) wprowadzanie zwierząt
d) spożywanie alkoholu i przebywanie w stanie nietrzeźwym
e) żebractwa
f) sadzenia oraz usuwania drzew.
g) umieszczania wokół grobów: ławek, płotów, pojemników na sprzęt ogrodniczy itp.
utrudniających komunikację między grobami. Ścieżki pomiędzy grobami nie
wchodzą w skład grobu, służą do przechodu i winny pozostać jako wolna
niezabudowana przestrzeń.
7. Bez zgody administratora na terenie cmentarza zabrania się:
a) wykonywać prac kamieniarskich i budowlanych
b) ustawiania, przestawiania i wynoszenia z terenu cmentarza elementów
cmentarnych ( pomników, krzyży itp.)
c) wjazdu pojazdami mechanicznymi
8. Zużyte kwiaty, wieńce i znicze należy składować do wyznaczonych w tym celu
pojemników.
9. Pielęgnacja grobów należy do obowiązku rodziny zmarłej osoby bądź innej osoby
sprawującej opiekę nad grobem.
10. Utrzymanie w ładzie i porządku miejsca rezerwowego należy do osoby sprawującej
opiekę nad tym miejscem. Miejsce to winno być oznakowane odpowiednią tabliczką z
podaniem nr: kwatery, rzędu i miejsca pod grób.
11. W przypadku nie dokonania opłaty na następne 20 lat za miejsce rezerwowe,
rezerwacja wygasa. W takim przypadku miejsce pozostaje w dyspozycji
administratora cmentarza i może być wykorzystane do pochówku dla innej osoby.
12. Opłata eksploatacyjna za miejsce na pochówek pobierana jest raz na 20 lat.
W przypadku nie dokonania opłaty na dalsze 20 lat grób kwalifikuje się do likwidacji i
może być wykorzystany do ponownego pochówku.
13. Prace ziemne, kamieniarskie i budowlane na terenie cmentarza mogą być
wykonywane wyłącznie przez posiadacza lub dysponenta grobu lub upoważnione
przez te osoby podmioty gospodarcze, po uprzednim uzgodnieniu tego faktu z
administratorem cmentarza.
14. Skargi na Administratora cmentarza należy kierować do Burmistrza Biskupca.
15. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy
ustawy z 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t. j. Dz. U. Nr 23,
poz. 295 z 2000r., z późn. zm.).
BURMISTRZ BISKUPCA